FAQ Restaurants

Hoe kan ik inloggen op mijn account?

  • Ga naar dropper.nl/dashboard
  • Vul hier je inloggegevens in en druk op ‘Login’
  • Hoe kan ik mijn inloggegevens wijzigen?
  • Ga naar dropper.nl/dashboard
  • Druk op ‘Wachtwoord vergeten’
  • Vul hier het Emailadres in wat gekoppeld is aan jouw account
  • Druk op ‘Wachtwoord opnieuw instellen’
  • Ga naar je email en open de mail van noreply@dropper.nl. Email niet ontvangen? Kijk in de spam-inbox van je e-mailaccount.
  • Klik op de link in de mail om een nieuw wachtwoord in te stellen.

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe kan ik mijn openingstijden wijzigen?

  • Log in op je dashboard
  • Links zie je een menu staan: klik op het plusje bij ‘Verbonden als restaurant’ en klik vervolgens op ‘mijn bedrijf’.
  • Hier zie je een overzicht van de openingstijden en eventueel de dag dat jullie op gesloten staan
  • Klik op een tijd die je aan wilt passen en vul de juiste tijden in
  • Klik op op ‘Opslaan’

Let op: Tijdelijk gesloten werkt niet. Wil je de rest van de avond/de komende tijd geen bestellingen ontvangen? klik dat dan aan in het weekoverzicht en vergeet niet jezelf weer op open te zetten wanneer je er weer klaar voor bent.

Let op: Het systeem zet je niet automatisch weer op geopend.

Bekijk hier hoe je openingstijden aanpast: https://youtu.be/GW8EjVlfig4

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Wat doe ik indien de aangegeven tijd op de nieuwe order voor ons, het restaurant, niet haalbaar is?

  • Ga naar het dashboard
  • Klik rechts op de knop en geef aan ‘Het is te druk’

De Drophead belt je om samen tot een oplossing te komen

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe zet ik een gerecht op mijn menukaart uit?

  • Log in op je dashboard
  • Links zie je een menu staan
  • Klik op het plusje bij ‘Verbonden als restaurant’ en klik vervolgens op ‘menu’
  • Zoek het gerecht dat niet meer beschikbaar is
  • Klik op het gerecht
  • 'Zichtbaar voor klant' en 'In assortiment' zijn aangevinkt. Zet de vinkjes voor beide uit
  • Klik op opslaan

Het is je eigen verantwoordelijkheid het gerecht weer te laten verschijnen! Volg stap 1 t/m 5, klik de vinkjes bij 'Zichtbaar voor klant' en 'In assortiment' weer aan. Klik op opslaan.

Bekijk deze video voor het aanpassen van de menukaart: https://youtu.be/2cb0481kDsg

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe kan ik een gerecht toevoegen aan mijn menu?

  • Log in op je dashboard
  • Links zie je een menu staan: klik op het plusje bij ‘Verbonden als restaurant’ en klik vervolgens op ‘menu’
  • Klik op ‘Product toevoegen’ Selecteer de juiste categorie
  • Vul de naam, beschrijving, prijs, BTW, warm/koud  in en vink zichtbaar voor klant en in assortiment aan.
  • Klik op opslaan

Bekijk deze video voor het aanpassen van de menukaart: https://youtu.be/2cb0481kDsg

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe zet ik productvarianten aan/uit bij meerdere gerechten?

  • Log in op je dashboard
  • Links zie je een menu staan: klik op het plusje bij ‘Verbonden als restaurant’ en klik vervolgens op ‘menu’
  • Klik op één van de gerechten waarvan je de productvarianten wilt aanpassen.
  • Rechts zie je de productvarianten. Klik op ‘Product variant toevoegen’ en selecteer welke varianten je beschikbaar wilt hebben.
  • Onder de productvarianten zie je de producten in dezelfde categorie: wil je exact dezelfde lijst productvarianten voor al deze producten?
  • Klik dan op ‘Kopieer varianten naar deze producten’.

Nu heb je voor een hele categorie dezelfde productvarianten.

Bekijk deze video voor het aanpassen van de menukaart: https://youtu.be/2cb0481kDsg

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Waar kan ik de bestellingen inzien en bekijken?

  • Log in op je dashboard
  • Links zie je een menu staan
  • Klik op verwerkte bestellingen

Hier worden alle bestellingen weergegeven. Met de zoekfunctie (rechts) kan er in de bestellingen worden gezocht

Met de balk boven de bestellingen kunnen de bestellingen gesorteerd worden met kolom (ordernummer, aanmaakdatum, straatnaam, pickup en meer)

Bekijk hier hoe je een order accepteert:https://youtu.be/EpDkl9CmXPw

 

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe kan ik tags toevoegen, wat zijn dit en hoe kunnen deze mijn restaurant helpen?

“Tags” zijn woorden of zinnen die uw restaurant beschrijven. Deze Tags worden door de klant gebruikt om de juiste restaurants te vinden bij zijn of haar behoefte. Zo kan een klant die zin heeft in een hamburger bijvoorbeeld de tag “burgers” aanklikken om alle restaurants te zien die burgers verkopen.

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Tags toevoegen

Tags kunnen niet worden toegevoegd door het restaurant zelf. Kloppen de tags niet en zou je hier een verandering in willen brengen? Stuur een mailtje naar info@dropper.nl met alle info die benodigd is. Dropper zal vervolgens de tags zo snel mogelijk wijzigen.

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe begin ik als Foodteam?

FoodTeams wat we hier onder verstaan is het volgende, namelijk het inzetten van eigen bezorgers voor eigen orders via het Fooddrop platform.

Voordelen:

  • Betaal € 1 euro commissie voor elke order die via Fooddrop binnenkomt.
  • Eigen verantwoordelijkheid over de kwaliteit van de bestelling (niet hoeven wachten op een bezorgdienst).
  • Vergroot je bezorgingsgebied naar maximaal 15 km.
  • Bepaal je eigen bezorgkosten, gratis bezorgd bij bereiken x bedrag & minimum bestel bedrag.
  • Bepaal je eigen openingstijden vanaf 11:00 tot max 23:30.
  • Bij orders van boven de € 4,00 voordeliger uit vanwege het niet meer hoeven betalen van 25% commissie.
  • Bij orders van boven de € 8,00 verdient het restaurant er via Fooddrop meer op dan ten opzichte van bijvoorbeeld Thuisbezorgd.

Neem contact op met info@dropper.nl voor meer informatie.

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe wissel ik van Fooddrop naar Foodteam?

Voor het wisselen van Fooddrop naar een eigen Foodteam kunt u het beste contact opnemen met ons door een mail te sturen naar info@dropper.nl. Binnen een dag neemt dan iemand contact met u op.

Wil je vast weten hoe het is te werken als FoodTeam, bekijk dan deze video: https://youtu.be/hL4uv97V2wQ

-> terug naar mijn Dropper Dashboard

Hoe kan ik een klant bereiken om te overleggen over een bestelling?

Als Foodteam gaat dit zo:

  • Log in op het dashboard
  • Klik op de bestelling
  • Linksboven staan de details van de klant

Je kunt nu de klant proberen te bellen. Indien het niet mogelijk is om de klant te bereiken kun je proberen de klant te mailen als dat niets oplevert.

Als restaurant kun je de gegevens van de klant helaas niet inzien. Je kunt bellen met Dropper om te overleggen.

-> terug naar mijn Dropper Dashboard